Projektowanie graficzne

3

Niezwykle istotną kwestią w projektowaniu graficznym jest typografia, czyli charakterystyczny kształt kompletu takich znaków jak poszczególnych cyfr,  liter, znaków interpunkcyjnych itd. Zalicza się tutaj zbiór znaków o podobnym stylu, na przykład różna grubość poszczególnych znaków, odległości pomiędzy poszczególnymi wyrazami itp. Są one zupełnie niezależne od wielkości znaku i innych atrybutów, jak np. pogrubienie. Wersje pogrubione czy pochylone to odmiany danego kroju a zestaw tych odmian to jego rodzina.

Kolejna bardzo ważna kwestia która warunkuje właściwe projektowanie graficzne to kolor, dokładniej jego głębia którą wyraża głębia bitowa. Idealny obraz cyfrowy ma ściśle określoną w pikselach szerokość i wysokość, przy czym istotny jest ich rozmiar. W tym miejscu trzeba wspomnieć o istotnej kwestii, mianowicie o głębi koloru. Dzięki niej można określić ilość, która przypada na jeden piksel, który wchodzi w skład określonego obrazu. Ponieważ ilość ta ściśle zależy od liczby bitów użytych do zapisu 1 piksela obrazu, głębia kolorów nazywana jest zamiennie jako głębią bitową.

Następny ważny element, na jaki trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas projektowania to odpowiedni dobór kolorów. Trzeba posiadać odpowiednią wiedzę z zakresu dobierania i hierarchii barw. Powszechnie używa się sposobu określanego jako harmonijny dobór palety barw, dokładniej polega na odejściu od schematów, dla których nieodłączną podstawą jest koło kolorów. Można wykorzystać w tym celu bezpłatne, dostępne przez Internet narzędzie – może to być Adobe Kuler.

Jeśli chodzi o zestawienia które mogą stanowić przykłady mające za podstawę zbiór kolorów  następujące schematy. Pierwszy to achromatyczny, zalicza się do niego kolor biały  i czarny oraz zebrane odcienie szarości, które to są środkową częścią koła wszystkich kolorów. Drugi z kolei to schemat monochromatyczny, w tym przypadku jeden kolor wraz z jego odcieniami, światłami i zupełnie różnym nasyceniem. Mając taką podstawę można przejść do kreatywnego tworzenia poszczególnych projektów graficznych, gdzie jedynym ograniczeniem może być nasza wyobraźnia. Ważne, by wykorzystać potencjał, który posiadamy i nie bać się krytyki.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Reklama i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz